بر روی این دامنه اینترنتی سیستم مدیریت محتوا
پارس سی ام اس
نصب شده است که نرم افزاری قوی جهت طراحی سایت
می باشد. طراحی وب
با استفاده از پرتال
( پورتال
) پارس منجر به طراحی وب سایت
شما می شود. طراحی وب سایت
کپی رایت پورتال
پارس
فرآوری شده |
|||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
پژوهشگران می گویند مصرف دو برش بیکن یا یک هات داگ یا غذاهای گوشتی مشابه در روز به طور قابل توجهی خطر دیابت نوع 2 را افزایش می دهد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه این پژوهش که بوسیله کارشناسان در دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد انجام شد، بزرگترین بررسی از نوع خود تا به حال بوده است.
این بررسی نشان داد که خوردن 50 گرم گوشت قرمز فرآوری شده در هر روز خطر ابتلای فرد به دیابت را تا 51 درصد افزایش می دهد، در حالیکه حوردن 100 گرم گوشت قرمز فرآوری نشده در روز این خطر را 19 درصد افزایش می دهد.
اما این خطرات را می توان با جایگزین کردن گوشت قرمز با گوشت سفید، لبنیات کم چربی، پروتئین های موجود در غلات کامل یا مغز های خوراکی مانند بادام و گردو برطرف کرد.
سرپرست این پژوهش، فرانک هو، گفت: " نتایج به دست آمده از این بررسی با توجه به بالا گرفتن همه گیری دیابت نوع 2 و افزایش مصرف گوشت قرمز در سراسر جهان، پیامدهای گسترده ای در حوزه بهداشت عمومی خواهد داشت."
"خبر خوب این است که اثر چنین عوامل خطرسازی را می توان با جایگزین کردن گوشت قرمز با پروتئین های سالم تر برطرف کرد."
داده های این بررسی از پاسخ های بیش از 204000 نفر به پرسشنامه در آمریکا در بررسی های سلامت پرستاران و کارکنان بهداشتی به دست آمده است.این افراد بین 14 تا 28 سال مورد پیگیری قرار گرفته بودند.
پژوهشگران همچنین یک متاآنالیز را مورد تجدیدنظر قرار دادند که شامل داده های به دست آمده از بررسی های دیگر دربار بیش از 442000 نفر بود.
به گزارش سازمان پیشگیری و کنترل بیماری های آمریکا دیابت حدود 350 میلیون نفر را در سراسر جهان مبتلا می کند، و بیش از 11 درصد از بزرگسالان در سنین بالای 20 - 25.6 میلیون نفر- در آمریکا دیابتی هستند.
... به همین دلیل است که بسیارند افراد چاقی که دیگر از رژیم های مکرر و افزایش مجدد وزن خسته شده اند ... راهنمای چراغ راهنمایی برای تغذیه سالم و کاهش وزن: 1- موارد زیر را آزادانه بخورید (چراغ سبز) میوه های تازه، سبزی های تازه خام و پخته شده، هویج و دیگر سبزی های ریشه ای، تمام سالادهای سبزیجات، چاشنی ها، دانه های غلات کامل (برای مثال برنج قهوه ای و گندم سبوس دار)، پاستای گندم کامل، نان کامل، کورن فلکس، صبحانه ی حاوی غلات کامل، زردآلوی خشک، آلوها، حبوبات (برای مثال لوبیای قرمز، نخودها، لوبیاهای روغنی، عدس ها)، تمام ماهی ها، ماست کم چرب، پنیر کم چرب، شیر بدون چربی، ماکیان (پوست کنده) ... 2- غذاهایی که باید به میزان متعادل و با احتیاط بخورید (چراغ زرد) غلات تصفیه شده (برای مثال نان سفید)، روغن های طبخ غذا با کیفیت خوب (مانند روغن زیتون، روغن گردو، روغن بادام)، میوه های خشک به غیر از مواردی که در چراغ سبز ذکر شد، ماست با چربی متوسط، شیر نیمه چرب، مغزهای تازه و بذرها (نه به شکل نمکی و بوداده)، گوشت های فرآوری شده و آماده (ترجیحا کم چرب)، آب میوه ها ... 3- غذاهایی که باید از خوردن شان اجتناب کنید و یا در مقادیر بسیار کم بخورید (چراغ قرمز) کیک ها، بیسکویت ها، شکلات ها، شیرینی ها، پودینگ، کره، کله پاچه، مارگارین، کرم و خامه، کلوچه، اسنک های کوچک نمکی، پنیر خامه ای، گوشت ها و محصولات گوشتی چرب، نوشیدنی های شکری، غذاهایی که عمیقا سرخ شده است، چیپس ها، انواع فست فود شامل سیب زمینی سرخ کرده، سوسیس و کالباس برای حفظ وزن دلخواه تان هرگز فعالیت بدنی را فراموش نکنید، چرا که تمام تحقیقات علمی اذعان نموده اند که موفق ترین افراد در حفظ تناسب اندام، افرادی هستند که فعالیت بدنی منظم خود را حفظ می نمایند یک اصل کلی برای کاهش وزن و حفظ آن، این است که از یک رژیم غذایی کم چرب و پر کربوهیدرات (البته کربوهیدرات از نوع پیچیده و فیبردار) پیروی کنید، و مصرف غذاهای فرآوری شده، غذاهای چرب و سرخ کردنی، قند ساده و کربوهیدرات های ساده از جمله شیرینی جات را کاهش دهید ادامه ...
... اکثر ما در تمام روز تلاش می کنیم در رژیم غذایی خود تعادل را رعایت کنیم اما اگر این رژیم غذایی متعادل حاوی غذاهای مختلف فرآوری شده تصفیه شده و حاوی قند فراوان باشند آیا باز هم رعایت تعادل کافی و موثر خواهد بود؟ این نوع از خوردنی ها در واقع مواد سمی را به تدریج وارد بدن شما می کنند ... به گزارش سایت اینترنتی ارگانیک، برای جلوگیری از این روند ورود مواد سمی به داخل بدن در این مقاله 5 نمونه از ناسالم ترین این مواد غذایی عنوان شده که تاکید می شود از همین امروز آنها را از رژیم غذایی خود حذف کنید ... در مطالعات مختلف از سراسر جهان رابطه بین مصرف این نوع غذاها به ویژه گوشت سرخ شده با ابتلا به سرطان ها شناسایی شده است ... یک مطالعه اخیر نشان داده است که مصرف گوشت سرخ شده خطر ابتلا به سرطان مثانه را تا دو برابر افزایش می دهد ... 3- مواد خوراکی حاوی آرد سفید و تصفیه شده اکثر ما با وجودی که می دانیم باید از غلات سبوس دار استفاده کنیم اما باز هم همبرگر، پاستا و نان و شیرینی تهیه شده از آرد سفید مصرف می کنیم ... آرد سفید یکی از خطرناکترین غذاهای فرآوری شده در نسل ما است ... وقتی گندم فرآوری می شود بیشتر فیبر، املاح معدنی و ریزمغذی های ضروری خود را از دست می دهد ... مصرف آرد سفید و تصفیه شده موجب آزادسازی سریع انسولین شده و بار زیادی را بر غده پانکراس یا لوزالمعده که وظیفه ترشح انسولین را برعهده دارد، وارد می کند ادامه ...
... براساس اعلام انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور، ماهی سرشار از چربی های مفیدی است که در گوشت های دیگر وجود ندارند بنابراین حداقل هفته ای 2 بار ماهی بخارپز، تنوری یا کباب شده مصرف کرده و تا حد امکان ماهی های چرب مانند ماهی تن و ماهی آزاد را انتخاب کنند و مصرف گوشت های فرآوری شده مثل سوسیس، کالباس و کنسروهای گوشت (مانند تن ماهی) را محدود کنند ادامه ...
... غذاهای فرآوری شده، کنسروها و فست فودها سریع آماده می شوند؛ ولی، کالری بیشتر و ارزش غذایی کمتری دارند ... 4- غذاهای تازه بخورید غذاهای فرآوری شده، کنسروها و فست فودها سریع آماده می شوند؛ ولی، کالری بیشتر و ارزش غذایی کمتری دارند ادامه ...
... طبق دستور rda، میزان چربی مواد غذایی باید کاهش یابد و یا توسط فرایندهای معتبر ارائه شده با ترکیبات خاص جایگزین گردد ... جایگزین هایی که در این گروه قرار دارند، معمولا بر پایه کربوهیدرات و پروتئین هستند که از دانه ها و غلات و سلولز تهیه شده و در انواع فرآورده های لبنی، دسرهای منجمد، سس های سالاد، گوشت های فرآوری شده، فرآورده های قنادی، اسپردها و آدامس کاربرد دارند؛ ولی برای استفاده در غذاهای سرخ شدنی مناسب نمی باشند، زیرا در حرارت های بالا تجزیه می شوند ... معمول ترین آن ها دکسترین ها و نشاسته های اصلاح شده است که آب را جذب می کنند و تشکیل ژل می دهند و این ژل باعث ایجاد بافت و احساس طعم مشابه چربی ها می شود ... برای مثال، یک انس چیپس تهیه شده با اولسترا هیچ گونه چربی ندارد و فقط حاوی 7 کالری انرژی است؛ ولی یک انس چیپس تهیه شده با روغن معمولی حاوی 10 گرم چربی و160 کالری انرژی است ادامه ...
... کارشناسان بهداشتی دانشکده بهداشت عمومی هاروارد بزرگترین مطالعه ای را که تا این تاریخ در زمینه تاثیر گوشت قرمز در بروز دیابت انجام شده سرپرستی و نتایج آن را در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر کرده اند ... این کارشناسان تاکید کردند: مصرف 50 گرم گوشت قرمز فرآوری شده در روز احتمال ابتلا به دیابت را 51 درصد افزایش می دهد و همچنین مصرف 100 گرم گوشت قرمز فرآوری نشده در روز احتمال بروز این بیماری را 19 درصد تشدید می کند ... اما نکته مثبت این است که این فاکتورهای خطرزا به محضی که پروتئین های سالم جایگزین گوشت قرمز شوند برطرف شده و از شدت آنها کاسته می شود ... این یافته حاصل نتایج پرسشنامه هایی است که توسط بیش از 204 هزار داوطلب تکمیل شده بود ادامه ...
... شاید برایتان جالب باشد که بدانید اندونزیایی ها، چای را بیشتر از آب در طول روز می نوشند و دلیل این کار هم سالم نبودن آب این کشور است اما ناگفته نماند که مصرف شیرین کننده های طبیعی یا مصنوعی و فرآوری شده هیچ اختلالی در جذب مواد مغذی و آنتی اکسیدان های خود چای ایجاد نمی کند! هرچند که اضافه کردن شیر به چای در کشور ما چندان رایج نیست، اما به هر حال خیلی ها دوست دارند که چای شان را با شیر مخلوط کنند و بنوشند ... میانمار و برمه در کشورهای میانمار و برمه، چای فقط نوعی نوشیدنی محسوب نمی شود، بلکه مردم این کشورها از برگ چای تازه ترکیب شده با فلفل، روغن و پودر سیر و گاهی آب گوجه فرنگی، سالاد و انواع پیش غذاهای دیگر را درست می کنند و قبل از خوردن غذای اصلی آن را سرو می کنند ادامه ...
... این عضو هیئت علمی دانشگاه خاطر نشان کرد: بیماران پر فشاری خون باید از مصرف بیش از حد گوشت قرمز، غذاهای پرچرب، روغن جامد و غذاهای فرآوری شده خودداری کنند ادامه ...
... رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، از اصلاح وضعیت واردات اقلام کشاورزی خبر داد و گفت: نشست های متعدد مجلس و نمایندگان با مسئولان دولتی نتیجه بخش بود و روند واردات محصولات کشاورزی اصلاح شده است و هم اکنون خبری از واردات بی رویه محصولات کشاورزی نیست ... "عباس رجایی" از اصلاح وضعیت واردات محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: در پی نشست های متعدد مجلس و دولت و پیگیری های کمیسیون کشاورزی درباره کنترل واردات اقلام کشاورزی، خوشبختانه روند واردات اقلام کشاورزی اصلاح شده است ... اصلاح وضعیت واردات باید دائمی باشد، قانون موقت نداریمرجایی با تأکید بر این که قوانین مربوط به کنترل واردات از جمله قانون افزایش بهره وری کشاورزی، قوانین دائمی هستند، تأکید کرد: اصلاحی که در روند واردات محصولات کشاورزی انجام شده است باید تداوم داشته باشد و در راستای عمل به قوانین دائمی کشور انجام شود ... ماده 16 قانون بهره وری کشاورزیقانون بهره وری کشاورزی اوایل سال گذشته به تصویب نمایندگان مجلس رسید؛ ماده 16 این قانون به این شرح است: از تاریخ تصویب این قانون، وزارت بازرگانی و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از دولتی و غیردولتی پیش از واردات کالاها و یا محصولات بخش کشاورزی (اعم از خام و یا فرآوری شده) و یا مواد اولیه غذایی مورد نیاز صنایع غذایی و تبدیلی موظف هستند از وزارت جهاد کشاورزی مجوز لازم را اخذ کنند ادامه ...
فرآوری شده |
|||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|